REGULAMIN świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach platformy e-learningowej edu.biostat.com.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem edu.biostat.com.pl
- Korzystając z Serwisu Klient akceptuje zasady Regulaminu. Akceptacja przez Klienta postanowień Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem, zrozumiał jego treść oraz w pełni akceptuje jego postanowienia.
§2
Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie pojęć:
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady świadczenia usług poprzez Serwis;
- Serwis – strona internetowa edu.biostat.com.pl, zawierająca platformę e-learningową z możliwością wykupienia Usługi, stworzona przez Usługodawcę;
- Usługodawca – Podmiot świadczący usługę dostępu do Serwisu, którym jest: BIOSTAT PISZCZEK Spółka Jawna, ul. Kowalczyka 17, 44-206 Rybnik, NIP: 6422990235, REGON: 240630086, KRS: 0000278291;
Dane teleadresowe Usługodawcy, umożliwiające Klientowi kontakt z Usługodawcą:
-
- adres pocztowy: BIOSTAT PISZCZEK Spółka Jawna, ul. Kowalczyka 17, 44-206 Rybnik
- numer telefonu i/lub faksu: (+48) 32 42 21 707
- adres poczty elektronicznej: [email protected]
- Klient – osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- E-kurs – materiały w postaci nagrań video, audio, bądź w formie plików PDF, zamieszczone w Serwisie, do których dostęp może zostać odpłatnie bądź nieodpłatnie udostępniony Klientowi;
- Konto Klienta – indywidualne, elektroniczne konto aktywowane dla Klienta w celu umożliwienia korzystania przez niego z Usługi;
- Umowa – Umowa o świadczenie Usługi;
- Usługa – świadczona przez Usługodawce na rzecz Klienta usługa polegająca na udostępnianiu Klientowi dostępu do Serwisu zawierającego kursy w postaci nagrań video, audio, bądź w formie plików PDF i Abonamentów;
- Okres Abonamentowy – 12 miesięcy począwszy od dnia otrzymania przez Usługodawcę potwierdzenia dokonania opłaty za Usługę przez Klienta;
- Opłata / Cena – określona przez Usługodawcę̨ należność pieniężna za Usługę świadczoną przez Usługodawcę̨ na rzecz Klienta, której wysokość uzależniona jest od wybranego przez Klienta okresu abonamentowego;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.);
- Rozporządzanie o ochronie danych osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344);
- Kodeks Cywilny – Ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.);
- Polityki prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, będący integralną częścią niniejszego Regulaminu.
§3
Warunki zawarcia Umowy
- Aby uzyskać dostęp do Usługi Klient rejestruje Konto Klienta w Serwisie.
- Umowa pomiędzy stronami zostaje zawarta w momencie zakończenia rejestracji Konta Klienta w Serwisie.
- Zakończenie rejestracji Konta Klienta w Serwisie Usługodawca potwierdza wiadomością e-mail.
- Klient zobowiązany jest do podania w trakcie rejestracji prawdziwych i aktualnych danych niezbędnych do świadczenia Usługi przez Usługodawcę.
- Rejestrując konto Klienta w Serwisie Klient będący konsumentem oświadcza, iż zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta, żąda rozpoczęcia świadczenia usług objętych zamówieniem przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w związku z czym przyjmuje do wiadomości fakt, iż w przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia zobowiązany będzie do zapłaty wynagrodzenia za wykonane do czasu odstąpienia usługi.
§4
Ceny i płatności
- Po utworzeniu konta Klienta w Serwisie, Klient wybiera i opłaca dostęp do Usługi zgodnie z obowiązującymi w Serwisie Cenami.
- Jeżeli po upływie okresu Abonamentowego Klient nie opłaci dostępu do Usługi, dostęp do Usługi zostaje zablokowany a Umowa o świadczenie Usługi rozwiązana.
- Ceny zamieszczone w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Płatności elektroniczne w Serwisie realizowane są za pośrednictwem dostawców zewnętrznych, tj. serwisu: PayU.
- Szczegółowe zasady korzystania z form płatności udostępnianych przez dostawców zewnętrznych określone są w ramach odpowiednich regulaminów udostępnianych przez tych dostawców. Korzystanie z tych form płatności wiąże się z akceptacją postanowień ww. regulaminów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za realizację procesu płatności przez dostawców zewnętrznych.
§5
Prawa autorskie
Treści zamieszczone na Serwisie oraz otrzymane w ramach świadczenia Usługi przez Serwis, stanowią własność Usługodawcy i podlegają ochronie. Zabrania się ich komercyjnego wykorzystania, odsprzedaży, powielania i udostępniania innym osobom bez zgody autora.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
- Jeśli w toku zakupu Produktu Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraził zgodę na wykonanie Umowy i dostarczenie mu treści cyfrowej w postaci zakupionego produktu przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, traci on prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Usługodawcą.
- W sytuacji gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy na warunkach wskazanych poniżej.
- Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie Usługodawcy o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia przekazane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
- Usługodawca udostępnia wzór Formularza Odstąpienia od Umowy – stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Niewykorzystanie formularza w procesie odstąpienia od Umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
- Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres korespondencyjny lub adres e-mail Usługodawcy przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie.
§7
Warunki świadczenia Usług
- Korzystanie z Serwisu przez Klienta możliwe jest pod warunkiem korzystania z komputera z dostępem do sieci Internet i następujących przeglądarek internetowych: IE11+, Firefox, Chrome, Opera, Safari -w najnowszych wersjach dostępnych na dzień 16.11.2021 r.
- Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za utrudnienia w korzystaniu z Usługi wynikające z błędnej konfiguracji oprogramowania lub sprzętu Klienta, bądź wynikające z problemów ze sprzętem lub łączem internetowym Klienta.
- W celu rejestracji Konta Klienta, Klient musi posiadać założone i aktywne konto poczty e-mail.
- Klient nie nabywa jakichkolwiek praw do oprogramowania znajdującego się̨ w Serwisie.
§8
Prawa i obowiązki Usługodawcy
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta Usługi polegającej na udostępnianiu Klientowi dostępu do Serwisu – platformy e-learningowej zawierającej kursy w postaci nagrań video, audio, bądź w formie plików PDF.
- Klientowi nie przysługuje prawo pobrania – zwielokrotnienia trwałego materiałów i oprogramowania znajdującego się w Serwisie, ani w pełnej postaci ani w częściach.
- Usługodawca umożliwi Klientowi korzystanie z usług wsparcia technicznego dla Usługi.
- Wsparcie techniczne polega na udzielaniu przez Usługodawce porad i wyjaśnień z zakresu funkcjonowania Usługi.
- Wsparcie techniczne udzielane jest pod adresem poczty elektronicznej [email protected] lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w Serwisie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo dokonywania czasowych przerw w działaniu Systemu celach konserwacyjnych, naprawczych, a w szczególności w celach aktualizacji i rozbudowy Systemu.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość czasowego zablokowania Konta Klienta bądź dostępu do wybranych Usług w przypadku stwierdzenia, że bezpieczeństwo Konta Klienta jest zagrożone - na przykład kiedy istnieje podejrzenie włamania się na Konto Klienta.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do okresowej aktualizacji treści oferowanych E-kursów, w tym modyfikowania zawartości udostępnianych lekcji, testów oraz ćwiczeń i materiałów szkoleniowych w ramach usługi stałej aktualizacji, którą objęta jest Usługa.
§9
Odpowiedzialność za wady
- Obowiązkiem Usługodawcy jest dostarczenie Kupującemu produktu wolnego od wad fizycznych lub prawnych.
- W celu złożenia reklamacji Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie reklamacje dotyczące Usługi winny być zgłaszane pocztą elektroniczną na adres [email protected] lub na piśmie na adres Usługodawcy.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących informacji: czytelne oznaczenie Klienta, pozwalające na identyfikację w systemie, opis usterki/błędu/wady, wraz ze wskazaniem czasu jej wystąpienia, podanie wersji i nazwy przeglądarki internetowej na której występuje wskazany problem.
- Podanie wskazanych wyżej informacji i okoliczności ułatwi sposób procesowania reklamacji. Informacje te nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- O rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Usługodawca powiadomi Klienta w wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej lub korespondencyjny, podany przez Klienta w reklamacji, w terminie do 14 dni.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Uasługodawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§10
Ochrona Danych Osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu przepisów Rozporządzenia o ochronie danych osobowych jest Usługodawca tj. BIOSTAT PISZCZEK Spółka Jawna, ul. Kowalczyka 17, 44-206 Rybnik, NIP: 6422990235, REGON: 240630086, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000278291.
- Usługodawca zapewnia ochronę powierzanych mu przez Klientów do przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w szczególności zgodnie z:
- Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych;
- Ustawią o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz odpowiednich aktach wykonawczych do tej ustawy.
- Przetwarzanie danych osobowych Klientów następuje w celu zapewnienia prawidłowej realizacji Usługi, informowania Klientów o Usługodawcy i świadczonych przez niego usługach oraz w innych celach jeśli Klient wyrazi na to odrębną, wyraźną zgodę.
- W ramach Umowy Usługodawca przetwarza następujące dane osobowe Klientów: imię, nazwisko, adres zamieszkania/prowadzenia działalności, nazwa firmy, adres poczty elektronicznej, nr telefonu kontaktowego, numer NIP.
- Udostępnianie danych osobowych przez Klientów ma charakter dobrowolny, jednak jest konieczne do realizacji Usługi.
- Szczegółowe informacje w zakresie ochrony danych osobowych reguluje Polityka Prywatności i plików cookies będąca integralną częścią niniejszego Regulaminu.
- Polityka prywatności i plików cookies udostępniana jest także w Serwisie w zakładce Polityka Prywatności.
§11
Postanowienia Końcowe
- Niniejszy Regulamin może ulegać zmianie. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego, obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Załącznik do Regulaminu nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
Formularz Odstąpienia od Umowy
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]
(imię i nazwisko) ....................................................................
(ulica i nr domu / mieszkania)....................................................................
(kod pocztowy i miejscowość)....................................................................
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi dostępu do Systemu edu.biostat.com.pl
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) _____________________________________ Imię i nazwisko konsumenta (-ów) _____________________________________
Adres konsumenta (-ów) _________________________________________________
____________________ Podpis konsumenta (-ów)
(*) niepotrzebne skreślić
Załącznik do Regulaminu nr 2 – Wzór formularza reklamacyjnego
FORMULARZ REKLAMACYJNY
(imię i nazwisko) ....................................................................
(ulica i nr domu / mieszkania)....................................................................
(kod pocztowy i miejscowość)....................................................................
Wersja i nazwa przeglądarki internetowej na której występuje problem:....................................................................
Opis usterki / błędu / wady, wraz ze wskazaniem czasu jej wystąpienia:
....................................................................
....................................................................
....................................................................
____________________ Podpis konsumenta (-ów)